onsdag 27. februar 2008

Earthquake

Det var forresten et jordskjelv her i natt!!!!!!!! Skummelt skal jeg si deg! Jeg våknet i 12-1 tiden i natt av at hele huset ristet:S Sengen ristet, skapdørene og døren til rommet slamret hardt. Jeg var halveis i søvne så skjønte egentlig ikke hva som hadde skjedd før jeg kom til college i dag å alle snakket om det....hvis jeg hadde vært ordentlig våken hadde jeg sikkert blitt livredd:/ Det var faktsik 5.3 på richter skala...

Men dette har vært en opplevelsesrik dag:)Startet med at jeg opplevde mitt første jordskjelv, lærte om Wergelands synspunkter på arbeiderklassen i norsktimen, lærte om sjimpanser i engelsktimen, fikk fri i IT timen, satt stresset og ventet på at Aaron(vertsbror) skulle komme hjem for å kjøre meg til test centeret da det var 10min til teoriprøven skulle starte, bestått teoriprøven, lest et halvt kapittel om populasjon i Geografi boken og sovnet nesten ved rattet under kjøretimen. Kjørelæreren måtte dytte borti meg da jeg hadde stått stille ved grønt lys i nesten 1 minutt. Heh.. bilene bak begynte å tute før Stan(kjørelærer) først sa noe...han ville vente å se hvor lenge det tok før jeg merket at trafikklyset hadde blitt grønt..

Men jeg har faktsik en unnskyldning...er veldig sliten for tiden...om morgenen drar jeg hjemmefra 8:30 og kommer ikke hjem fra college før 5. Er der 8 timer hver dag med korte pauser. To dager i uken har jeg 4 kjøretimer, det betyr at jeg kommer hjem enda senere disse dagene. Når jeg endelig kommer hjem er det lekser. Og lekser har jeg alltid. De tar aldri slutt..pluss at jeg går på pilates og jogger 2-3dager i uken. Teori testen har jeg også øvet til de siste to ukene...har også fått vite at jeg må ta et fag som privatist i 3.klasse...Det stresser meg jææææævlig. 3. klasse gnerelt virker ganske hardt, og jeg må ta et ekstra fag i tillegg...ahh gruer meg! Har dere et forslag for et fag som er lett og interessant så kommenter gjerne:)

Dette ble et langt og kjedelig innlegg for deg å lese...Må bare få klagingen uuut, siden jeg ikke har noen foreldre her jeg kan klage til...heh eller har vel egentlig det..men ja...Gleder meg til helgen:D Da er det UT! Lenge siden jeg har vært ordentlig ute i York nå...også shopping med vertsmor i Leeds på søndag=) De spurte om jeg kunne betale for internetten snart(ja jeg må faktisk betale 15 pund i måneden for internett. Det er noe colleget vil studentene skal betale til vertsfamilien fordi det er en service vi ikke kan forvente å få gratis. Blir kvalm.. har hatt krangel/diskusjon med carrie om dette før. Vi betaler jo faktisk hele internett regningen deres, noen som er helt feil siden de bruker internettet like mye eller mer enn meg) Men jeg sa jeg var skint og da lo de og sa det var greit...tror egentlig ikke de trenger pengene...

Men jeg må bare si at det er faktsik ganske hardt å være utvekslingsstudent...Vi diskuterte det i norsktimen i dag..og selv om det er mye fest og morro, så er det vanskelig til tider...Man er borte fra de man har tilbringt hele livet med, også plutselig blir man kastet ut i det og må passe helt på seg selv og ordne alt selv...Jeg er utrolig glad jeg reiser med andre norske...det gir en viss trygghet...noen engelskmenn er reserverte til tider og kan være vanskelige å få kontakt med, spes når det gjelder jenter, gutter er lettere...Men tror det ville vært utrolig vanskelig her uten de norske...vi er liksom i samme båt og opplever det samme sammen

MEN nå skal jeg sove. God natt<3

Ingen kommentarer: