onsdag 16. januar 2008

Lappen?

Nå har jeg akkurat hatt min "tea". "Tea" for de betyr middag, uten te. Fikk litt sjokk da han faren sa at Ruben (søteste hunden i verden som jeg nå bor med) hadde hatt sin tea. Men tea betyr ikke at man drikker te, men middag. Så da vet du det;)

Så altså i dag fikk jeg English breakfast til middag (eller tea). Litt rart å ha det til middag men...for de som ikke vet hva det er, så er det altså bacon, egg, tomatbønner, chips, og brød.

Nå er jeg veldig trøtt...I går satt jeg oppe lenge å snakket med vertsfamilien om å ta lappen. Jeg har jo ikke begynt med kjøretimer eller noe, så de trodde jeg ikke ville rukket å ta lappen på 4 måneder. Men så ringte de litt rundt til forskjellige kjøreskoler, og da fant vi ut at jeg kunne ta et crash course. Det betyr driver licence på 12 DAGER!! Det kommer til å bli veldig stress, fordi jeg må ta 6 kjøretimer hver dag i 12 dager! Men det er verdt det:D har jo nesten 3 uker påskeferie, så jeg skal gjøre det da. Hadde egentlig andre planer da, men de må nok avlyses:/ Tenk så digg, slippe å stresse med sånn to kjøretimer i uken i et år, jeg kan bare rushe gjennom alt på 12 dager så har jeg LAPPEN:D
dessuten er det MYE billigere å ta lappen her i england. Hvis man skal gjøre det sånn vanlig koster det ca 5000. Og det er alt inkludert! I Norge koster vel alt tilsammen rundt 30 000.
Et crash course er en del dyrere en vanlig, men jeg vil allikevel spare på det i forhold til hva det ville kostet i Norge. Mitt kurs vil koste rundt 12 000.

Jeg er fortsatt veldig fornøyd med familien! Aaron har jeg nesten ikke sett, som sagt er han på rommet med kjæresten eller på jobb eller ute. Fjortisen er litt merkelig synes jeg..hehe..men fortsatt veldig grei;) Faren har masse tatoveringer på armene sine og snakker bre Yorkshire dialect (som kan være litt vanskelig å forstå noen ganger) Han jobber fire dager på/ og fire dager av Nestle fabrikken. Når han er hjemme lager han mat, gjør husarbeid og ser på tv:p Nå fremstilte jeg han kanskje litt dårlig, men han er faktisk veldig hyggelig. I går pressa han på meg 13 DVD'er som jeg måtte se! I går satt jeg i stuen med moren og faren og så på fotball kamp og drakk te. Da følte jeg meg litt mer integrert i england, enn den begrensede plassen hos Suekarran.

De holder forresten med Liverpool. Eller faren kan se på alt. Og melissa spiller fotball for det engelske junior laget. Skjønte med en gang at hun hadde talet, etter jeg så alle pokalene de har stappet på MITT rom. Player of the year 2001,2002,2003,2004...and the list goes on..Eller stappet var kanskje et sterkt ord, har jo forsåvidt et ganske stort rom=)

Ellers kan jeg komme inn når jeg vil i helgene, og ja..gjøre nesten det jeg vil. Begge foreldrene røyker, og da jeg fortalte dem om snus ble de veldig oppspilt og gleder seg til å prøve det ut:p

Jeg fant forresten nettopp ut at vi har spring holiday også:D:D:D i tilegg til vinterferie og påskeferie! altså en uke fri i slutten av mai<3

2 kommentarer:

Nikoline Hovind sa...

Hei Vibeke! Så bra at du trives hos den nye familien! =) Jeg Skal også ta sånn intensiv kurs i lappe! Og det skal koste 25 000 her i norge så du sparer penger på det gitt! ;) hehe..
Klem

Anonym sa...

Hei! Jo takk jeg trives veldig bra=) Hehe ja...haaper jeg staar da:D Lykke til til deg:)
Klem